בחזרה לעמוד מאמרים

01 אפר המזונות המועילים והמבריאים

המזונות המועילים והמבריאים

מאת: צביקה קורן – מומחה בתזונה טבעית, צום מיצים וניקוי רעלים

 

הרשימה שלהלן מכילה פירוט של המזונות אותם מומלץ לצרוך על-פי גישת התזונה הטבעית. למזונות אלה ישנה השפעה מבריאה, משקמת ומועילה לבריאותנו. המזונות הטבעיים עשירים בויטמינים מינרלים, אנזימים, כלורופיל, מים טהורים, חומרים נוגדי חימצון ומונעי סרטן. עובדות אלה הוכחו במספר רב של מחקרים רפואיים. בנוסף הם מסייעים בנטרול רעלים ובפינויים מהגוף. רצוי לצרוך מזון טבעי מגידול אורגני.

ירקות חיים: חסה, מלפפון, פלפל אדום, גזר, בצל, כרוב, ברוקולי, כרובית, תירס צעיר, סלק, צנון, צנונית, עגבנייה, שום, צמחי בר ותבלין (גרגיר, בזיליקום, שמיר, פטרוזיליה, כוסברה, חוביזה, עלי ביבי).                                                .             

ירקות מבושלים: גזר, דלעת, דלורית, בצל, קישוא, סלק, ברוקולי, לוף, כרובית, תירס, שעועית, אפונה, ארטישוק, קולרבי, בטטה, תפוח אדמה, שומר, שום, שורש סלרי, שורש פטרוזיליה.

פירות חיים: אגס, תפוח, פירות יער, דובדבנים, מלון, שסק, אפרסק, שזיף, נקטרינה, פפאיה, פרי הדר, רימון, קיווי, דובדבנים, פסיפלורה, מנגו, אפרסמון, ענבים, בננות, תאנים, גויאבה, פיג'ויה, אבטיח, חרוב.                                            

דגנים מלאים: אורז מלא, דוחן, כוסמת, קינואה, אמרנט, חיטה, תירס, שיבולת שועל, גריסי פנינה, שיפון, לחם מלא, פתית, לחמית, פת אורז.

קטניות: עדשים (שחורים, ירוקים, אדומים), מאש, חומוס, פול, סויה, שעועית (לבנה, אדומה, אזוקי, לימה), לוביה, אפונה, חילבה, אספסת, תלתן.

שקדים ואגוזים: פקאן, ברזיל, מלך, מקדמיה, קשיו, פיסטוק חלבי, בונדוק, קוקוס.

זרעים: דלעת, חמנית, שומשום, פשתן, צ'יאה, אבטיח, מלון, צנובר.

מוצרי סויה: טופו, טמפה, "חלב", מיסו, פתיתי סויה, נתחי סויה, חלבון סויה מעובד.                                                            

טחינה גולמית, חמאת שומשום, אבוקדו

שמנים מכבישה קרה: זית, שומשום, קוקוס, חמניות, נבט חיטה, זרעי ענבים.

נבטים ונבטוטים: אספסת, ברוקולי, חיטה, תלתן, עדשים, מאש, צנונית, חמניות, חומוס, חילבה.

תבלינים: בזיליקום, זעתר, אורגנו, מיורן, כמון, טימיה, קימל, כוסברה, זנגביל (ג'ינג'ר), כורכום, קינמון.  

מיצי ירקות: (לערבב 3 – 5 מהבאים) גזר, מלפפון, קישוא, גבעול סלרי, חסה, רבע סלק. אפשר להוסיף: חסה, פטרוזיליה, שמיר, נבטים.

תה צמחים: ורבנה, מליסה, קמומיל, לימונית, שומר, לואיזה, מרווה, סרפד, עשב לימון, נענע, מנטה.

שתייה מומלצת בגישת התזונה הטבעית : מים, תה צמחים, מיץ ירקות, מרק ירקות, תחליב שקדים / אגוזים / זרעים.

======================================================


להרשמה לצום מיצים נא להתקשר אל עמית: 054-4765079

*****************************************************************
 שימו לב: המידע באתר זה לא נועד להחליף התייעצות עם רופא ואין להסתמך עליו כמקור מידע יחיד.


בחזרה לעמוד מאמרים

No Comments

Post A Comment