בחזרה לעמוד מאמרים

01 אפר טיפים לניקוי הגוף מרעלים

ניקוי הגוף מרעלים – טיפים
מאת: עמית קורן, תזונאי, מנחה סדנאות צום מיצים

10 המזונות המועילים לניקוי רעלים מהכבד ומהגוף בכלל

1.    ארטישוק
2.    סלק – שורש ועלים
3.    גזר – בסלט וכמיץ.
4.    צנון, צנונית, דייקון
5.    נבטים ונבטוטים
6.    סלרי – שורש וגבעולים
7.    פטרוזיליה, שמיר, עלי בייבי
8.    עשב חיטה
9.    מיץ לימון (על בטן ריקה בבוקר)
10.    תפוח עץ.

10    צמחי המרפא  לניקוי הגוף

1.    גדילן מצוי.
2.    שן הארי
3.    שכיסנדרה
4.    לפה
5.    שוש קרח
6.    משקה כלורופיל
7.    תה ירוק
8.    כורכום
9.    רוזמרין
10. שיבה (לענה)

ניקוי רעלים מהגוף – 10 טיפים כלליים

1.    בצעו צום מיצים בן 3 – 5 ימים, פעם או פעמיים בשנה, רצוי בעונות המעבר ועם הדרכה והשגחה של מומחה לנושא.

2.    שתו מיץ ירקות "ירוק" (קישוא, מלפפון, סלרי, פטרוזיליה) או מיץ "אדום" (קישוא, מלפפון, גבעולי סלרי, פטרוזיליה, סלק, גזר) לפחות פעם ביום, בין הארוחות.

3.    הימנעו ממזונות מזיקים, מרעילי גוף וכבד ומזונות חומציים כמו: מזונות מרוססים, צבעי מאכל, חומרים משמרים, סוכרים, מטוגנים, עודף מלח, מעובדים, אלכוהול, קפאין, בשר בקר. 

4.    הרבו באכילת מזונות מועילים, מבריאים ומשקמים כמו: ירקות ירוקים ו"מרים" (ארטישוק, שעועית ירוקה, ברוקולי, כרובית, "צנוניים", רוקט,  נבטים, סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, חסות למיניהן, רשד וכו'.

5.    איכלו מזונות העשירים בסיבים תזונתיים. הסיבים סופחים רעלים מהמעיים ומסלקים אותם מהגוף.

6.    הרבו בשתיית מים וחליטת צמחי מרפא מנקי גוף וכבד.

7.    בצעו פעילות גופנית סדירה המסייעת בפינוי רעלים מהגוף באמצעות הזיעה.

8.    טפלו במתחים ובקונפליקטים (בעבודה, במשפחה, בחברה, בתוככם) ותרגלו פעילויות מרגיעות כמו: יוגה, פילאטיס, טאי-צ'י, צ'י-קונג ומדיטציה לצורך הפחתת מתחים, לשיפור תפקוד הכבד ולמניעת יצירתם של רעלים פנימיים (אנדוגניים).

9.    קבלו טיפולי גוף כמו: עיסוי, שיאצו, רפלקסולוגיה, טווינה ועוד, המשפרים את זרימת מערכת הלימפה.

10.    סאונה יבשה או רטובה מסייעת באמצעות ההזעה ומנגנונים נוספים בפינוי רעלים דרך העור ושיפור בזרימת הדם. (לא מומלץ לבעלי לחץ דם גבוה ולחולים במחלות לב וכלי דם).

בברכת בריאות טובה וניקוי רעלים מוצלח
עמית קורן


בחזרה לעמוד מאמרים

No Comments

Post A Comment